Innowacyjne zmiany w ZSP w Kamieńsku – szkoła przyszłości w akcji
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kamieńsku, dzięki wsparciu z funduszy unijnych, przeżywa rewolucję edukacyjną. Środki przyznane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pozwoliły na stworzenie nowoczesnych pracowni oraz sali integracji sensorycznej. Uczniowie mają teraz możliwość uczestniczenia w zajęciach, które stanowią wzór dla edukacji przyszłości.
Uroczystość otwarcia nowych przestrzeni edukacyjnych
Nowoczesne sale dydaktyczne zostały uroczyście otwarte 26 listopada. W wydarzeniu tym wzięli udział znaczący przedstawiciele lokalnych władz, w tym Wicestarosta Radomszczański Jacek Gębicz oraz Radny Powiatu Radomszczańskiego Jacek Krupa. Obecność Zbigniewa Gwadery, Dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, podkreślała wagę tego projektu dla regionu.
Finansowanie i realizacja projektu
Zakres projektu imponuje zarówno finansowo, jak i merytorycznie. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 806 600 zł, z czego aż 685 610 zł pochodziło z funduszy Unii Europejskiej. Dzięki temu możliwe było zrealizowanie 12 zadań merytorycznych, które obejmowały szereg innowacyjnych zajęć.
Zajęcia rozwijające umiejętności XXI wieku
Wśród zajęć znalazły się kursy rozwijające kompetencje matematyczne, w tym nauka z kartami Grabowskiego, które wspierają dzieci w matematycznych wyzwaniach. Ponadto, program obejmował terapię integracji sensorycznej, zajęcia emocjonalno-społeczne, językowe oraz nowoczesne kursy programowania, kodowania i robotyki. Uczniowie mieli również możliwość nauki szybkiego czytania. W projekcie wzięło udział 285 uczniów oraz 47 nauczycieli, co świadczy o jego szerokim zasięgu.
Innowacyjne pracownie i nowoczesne wyposażenie
Szkoła wzbogaciła się o trzy zaawansowane pracownie: integracji sensorycznej, językową i informatyczną. Nowe wyposażenie obejmuje sześć monitorów interaktywnych, roboty humanoidalne, klocki Lego do programowania, gry edukacyjne, oprogramowanie multimedialne z matematyki, atlas anatomiczny oraz zestaw eduterapeutyczny wspierający rozwój emocjonalno-społeczny. Tego rodzaju inwestycje technologiczne są kluczem do nowoczesnej edukacji.
Nauczyciele o zmianach w edukacji
Nauczyciele podkreślają znaczenie takich projektów, zaznaczając, że współczesna edukacja musi nadążać za dynamicznie zmieniającym się światem. Dzieci uczą się w sposób bardziej złożony i szybki, potrzebując zarówno technologii, jak i wsparcia emocjonalnego. Nowo powstałe pracownie umożliwiają prowadzenie zajęć, które są nie tylko atrakcyjne, ale również skuteczne i bliskie rzeczywistości, z którą uczniowie będą się mierzyć w przyszłości.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Radomsku

Wojsko w szkole: Uczniowie PSP nr 4 uczą się bezpieczeństwa
Elżbieta Stępień: Magia literatury i ekologii dla najmłodszych
Uczniowie z Woli Blakowej zachwycili osiągnięciami w projekcie „Razem możemy więcej
Patriotyczny spacer uczniów po Radomsku
Botaniczne wyzwanie w Przedborzu: uczniowie odkrywają tajemnice natury w grze terenowej
Debata „Ile kosztują słowa” podsumowuje kampanię „Dzieciństwo bez Przemocy”
Innowacyjne zmiany w ZSP w Kamieńsku – szkoła przyszłości w akcji
Dzielnicowi uratowali seniora przed pożarem silnika samochodu